Úder blesku je pro letadlo velký problém, ačkoli nemá na průběh letu v drtivé většině případů zásadní vliv (letadlo je takto zkoušené v labolatořích). proo také všechny části letadla (kryty, potahové panely, prostě všechny spojení u kterých může dojít vlivem spojení dvou a více částí ke snížení vodivosti.) musí být vodivě propojeny (pomocí kostření/pletené drátové pásky). Někdy se stane, že na chvíli vypadnou přistroje, ale jen mžikově. Když je hášený zásah bleskem, nebo najdeš "očouzený" nýt většinou se roztočí šílený koloběh událostí. Doslova se leze po letadle s lupou kontrluje se každý nýt, či část kontrukce, zda nejsou vyhřáty. On totiž bleskn jednom místě do konstrukce vstoupí a na dalším místě vystoupí. Povětšinou to dbře najdeš podle vyhřátého místa na letadle. Většinou se stane, ž blesk odejde přes vybíječe statické enregie. ten se pak povětšinou opálí, nebo odpaří. |
|