Ale má i své výhody - čisté křídlo, aerodynamika, snadná kostrukce, nízký podvozek a nízko položené dveře, apod. Proto se ve své době stala tato koncepce celkem populární - Caravelle, BAC 1-11, Tu-134, DC-9. V dnešní době zase CRJ, Embraery, bizjety a nevypadá to, že by bylo všechno špatně.
S tím nasáváním nečistot to nebude tak horký - motor je docela vysoko a bordel od kol většinou zachytí podvozkové gondoly, nebo vysunuté klapky. Když je dmychadlo pár desítek centimetrů nad Plochou, tak je pravděpodobnost nasátí žluté vestičky mnohem vyšší
Asi to je stále vhodný koncept, ale pro menší stroje, ty donekonečna natahované špagáty už působí dost uměle. B727 a Tu-154 už byly asi za hranicí. DC-10 a MD11 už jsou zase jiná liga. Nejnešťastnějšími byly asi Il-62, které měly v případě problému s motorem docela nešťastné výsledky, i když to bylo jinak docela povedené letadlo. |
|