Prostě se hledala cesta.
Jinak i já jsem byl vždycky zastáncem umístění motorů pod křídly (důvody viz můj starý příspěvek http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=34726&lan=0 ). Život mě ovšem nečekaně zavál na eroplán s motory vzadu a nutno přiznat, že mi to při běžném provozu až jako takové dráma nepřijde. Rozhodně si nemyslím, že by nebezpečnost tohoto uspořádání byla bůhvíjak veliká, a pokud srovnáme srovnatelné (MD-80, 737 Classic/NG, A-320), a pokud se oprostíme od kraksen v zemích jako je Nigérie a Indonézie, tak zjistíme, že nehodovost je +- srovnatelná.
Navíc se pokusím vyvrátit v posledních dnech na internetu (i tady) rozšířený omyl, DC-9/MD-80/B-717 NEMÁ hydraulické řízení (ani posilovače), všechno je mechanické s pomocí servoplošek. Což na druhou stranu neznamená, že roztrhlý motor nemůže poškodit táhla a lana, a výsledek je stejný.
Rozhodně ale nebudu mít mentální ani jiný problém sednout do MD-80 |
|