Máš zcela pravdu, vyhodnocení počtu zraněných, mtrvých a nezvěstných při hromadném neštěstí, zvláště rozsahu jako je toto, je velmi náročná a zdlouhavá práce. První odhady se dělají na místě zásahu - tady asi vznikla první špatná informace - někdo řekl: jo běželo odtud docela dost lidí... Téměř vždy jsou odhady při velkých neštěstích optimistické. Po vyproštění nebo lépe při vyprošťování obětí se děla prvotní triage, mrtví, pacienti jenž pomoc již nepotřebují a bylo by to jen mrhání energií a lidmi ( kruté, ale pravdivé )pacienti jejichž stav vyžaduje okamžitý a neodkladný zásah a pacienti a vyžadující péči odložitelnou. Každý by se měl označit a postupně shromažďovat na jednom místě, průběžně následuje transport do nemocnice. Jak je vidět, možností jak dojde k omylu v počtech je mnoho, stačí jen když se nějakého doktora, hasiče nebo záchranáře zeptají kolik lidí odvezl do nemocnice. V podstatě přesné číslo zná jen velitel zásahu, což je většinou hasič, do jeho příjezdu lékař, který na místo dorazil první. Proč hasič? Je jich hodně, mají na to vybavení a polovojenskou organizaci, to u doktorů nikdy nepůjde Znám se. Každé letiště má velmi dopodrobna zpracovaný traumaplán, kde a kdo bude stát, jak bude vybaven, co bude dělat a pod. Pravidelně se to cvičí a simuluje v reálném čase a prostředí. Pro laika je jedinou známkou cedule na sloupu před letištěm - první vozidlo záchranné služby atd., něco tak tam stojí. Na tomto místě při zásahu vyčkávají přijízdějsí sanitky a podle pokynu operačního střediska pokračují dále na plochu, nevznikne tak chaos a situace kdy všichni dělají všechno a na něco se pak zapomene. Z vlastní zkušenosti vím jak je náročné řešit třeba hromadnou dopravní nehodu na dálnicí, většinou jsou auta na několika stovkách metrů, k dispozici máš jednoho záchranáře a piloty z mašiny. Musíš rychle přehlédnou místo nehody, přidělit rozumně práci a něco sám taky dělat, že. Snad jsem vás neleteckým tématem moc neotrávil. |
|