Marian,
jakékoliv letadlo certifikované podle JAR-OPS (případně nově EU-OPS) subpart G - tzn. Performance Class A (výkonnostní třída A, tam spadají všechna proudová letadla s dvěma a více motory a všechna turbovrtulová s více než 9 místy pro cestující a max. vzletovou hmotností nad 5700kg), musí být schopno vzletu při vysazení pohonné jednotky. A nejen vzletu, ale také stoupání, zatáčení a bezpečného letu po dobu 1 hodiny na záložní letiště. A je celkem jedno, jestli je plně obsazené nebo ne - výkonnostní charakteristiky, maximální vzletová hmotnost, rychlosti při vzletu a spousta dalších parametrů musí být spočítaná tak, aby tento předpoklad byl vždy splněn, bez ohledu na aktuální hmotnost, počasí, nebo cokoliv jiného, jinak by nesplnilo letadlo certifikaci a nemohlo by být provozováno. Za to ručí výrobce i provozovatel a musí to náležitě prokázat a demonstrovat. |
|