Tři obecné postřehy, bez vazby na Wilco:
1.) FL100 je taková obecná hladina, kde se přechází z omezení rychlosti 250kt na rychlost stoupání, která je vyšší, blízká IAS pro cruise. Protože motory máš jen dva a ty už mají nějaký nominální výkon pro stoupání, letadlo si musí vybrat jestli jimi poskytovanou energii použije pro zrychlování, nebo pro stoupání. Protože v této první fázi má rychlost přednost, tak se AP snaží nejprve zrychlovat a při tom udržovat nějakou minimální rychlost stoupání kolem 5OO fpm a až dané rychlosti dosáhne, přebytečná energie lze použít zase pro stoupání, jehož hodnota naroste. S přibývající výškou pak zase postupně začne klesat až do minimální povolené hodnoty pro maximální cruise hladinu pro danou hmotnost a cruise rychlost letadla.
2.) Výška 0000 - tohle se odnauč co nejdřív, doufám že to nemá Gusta v tutoriálu. Jakmile letíš po ILS, nebo obecně jakýmkoliv přiblížením, na MCP se nastavuje do okýnka s výškou tzv. missed approach altitude. To je výška, do které pak nějakým na mapě popsaným postupem stoupáš v případě goaroundu. Nastavit tam 0000 ti může přinést VELMI nepříjemné překvapení a je to jedno velké NE!
3.) Pokud jsi v přistávací konfiguraci, tak jediné co je potřeba udělat je vypnout autopilota. Pak by se ti žádné hlášení ozvat nemělo. Pokud ano, popiš kdy a co se ti zobrazí. Pokud jde o to zrychlování - předpokládám, žes zapomněl na autothrust. |
|