Ahoj Gusto,
máš pravdu v tom, že pokud poletíš goaround růčo a nebudeš při tom koukat na bára flight directoru, tak za pěkného počasí v normálním terénu, kde tě missed approach procedure vede v ose dráhy do nějaké výšky, bude všechno v pořádku. Ale ne každý den je pěkně, ne každé přiblížení je na ruku, ne vždy máš dva motory a ne každá missed approach procedura je tak jednoduchá. Vezmi si třebas takový Salzburg ILS 16. Nijak náročné letiště, ale má svoje pastičky a to je zrovna ona goaround procedura. Může se ti velmi snadno stát, že nemáš dostatečný výkon na přestoupání kopců před sebou (a taky stane, proto je tam ta zatáčka) a zároveň nemůžeš letět co to dá, protože ta zatáčka je limitovaná rychlostí (jinak by měla příliš velký poloměr a opět tam jsou po stranách kopce). Řekněme, že jsi v mlze nebo mraku, těsně před dosednutím GA...co teď? pokud letíš na automatiku, tak AP bude sledovat cos mu nařídil, což je rovnou do země. Pokud letíš na ruku, asi bude celkem vhodné sledovat aspoň Flight Directora - který tě opět povede do země. Poslední varianta, že to poletíš růčo a ještě raw data (tzn. jen podle budíků)...to už je podle mně zadělávání si na průšvih už z principu.
Pominu letadla, která výšku nižší než aktuální při GA ignorují, další zabudované ochrany a nedokonalost FS addonů obecně, rád bych ale tenhle zvyk s nulováním (za svých mladých let jsem to taky tak dělával vymýtil co nejdřív Pro ILS je úplně jedno co tam je, při nepřesném přiblížení po proletění tou výškou a nastavení V/S taky a pro vizuál už úplně. Kde to ale jedno není je missed approach!
Jinak drobnost k tomu postupu - není pravda, že se pro GA nastavuje max. výkon nebo se plyny "narvou úplně dopředu". Výkon většiny dvoumotorových letadel je na GA víc než předimenzovaný a jsou i mašinky, kde se ti může max. výkon pěkně vymstít - od level bustu po utržené klapky. Taková 757 třeba limituje GA thrust pro dosažení 2000fpm, protože cokoliv navíc může znamenat hodně velkou divočinu a můžu z praxe říct, že i s těma 2000fpm má člověk pěkně práce. Max. dostupný výkon máš vždy k ispozici pokud potřebuješ, ale narvat to tam rovnou není vůbec dobrý nápad. |
|