Z pohledu řízení a kokpitu je 757/767 vlastně skoro úplně totéž, jen má 767 holt míň výkonu a je větší a těžší. I v licenci mám zapsané typovky na obě éra (říká se tomu common rating) a 767 mně teoreticky může po drobném přeškolení potkat už někdy za rok.
K té 787 - mňo, to bohužel ne, to éro je primárně řešené jako medium/longhaul a takovou univerzálnost jako 757/767 nenabízí. Krom toho pořád ještě není hotové, pořadník dlouhý....Smysl má jen v případě že se nám změní priority zákazníků a struktura destinací. Bylo by to skvělé, ale to až někdy. Budoucnost v náhradě 757 spočívá v A321 nebo B737-900ER, i když ani v jednom případě to opět 757 není, protože je zase spíš hlavně short/mediumhaul a vybavením a výkony to taky není úplně ono.
Ono je to holt těžký...výkonem, kapacitou a univerzálností se 757 těžko něco vyrovná. Fail operational CAT IIIb v základní výbavě, Pegasus FMCčko s GPSkou a 3 nezávislé IRS, pár mašin máme plně ETOPSových, počet pasažérů a velikost cargo, o výkonu na jeden motor by se daly psát dlouhá povídání ("engine out? jsem si ani nevšiml") Je toho hodně co bude chybět, speciálně pro chartery. Ale holt je to stará mašina, moc to žere (doslova a do písmene asi jako když člověk veme kýbl s vodou a začne ho vylívat). |
|