Že půjdeme na 757 jsme věděli vlastně od začátku, i když bylo pár měsíců takové nemilé období, kde to vypadalo na Airbus, nebo dokonce že nebude vůbec nic. Ne že bych nechtěl někdy lítat Airbuse, z "pracovního" pohledu je to super éro. Ale 757 byl prostě sen, protože je to přesně takový ten správný mix střední generace - už má displeje a perfektní elektroniku, ale přitom je to pořád dělaný na ruční lítání se vším všudy, co krásně poslouchá.
Před pár lety (a vlastně i dnes) začínat na 757 jako první jet by bylo skoro nemyslitelné - první rating je klasicky buď turboprop, nebo B737/A320. Když jsme potkávali piloty v Gecat, tak se nás každý ptal co jsme lítali předtím a nechtěli věřit tomu, že je to první rating a instruktoři se rozplývali blahem, jaké máme štěstí. Nechtěl bych aby to znělo nějak samolibě, ale 757/767 je něco jako VIP klub. Na míru dělané pro chartery, vhodné pro shorthaul i longhaul, použitelné téměř kdekoliv, úžasně výkonné a předimenzované éro. U pilotů super oblibené, protože těžko hledat něco lepšího než mix short/long haul lítání. Ale jak už to bývá, všechno má svoje mínus a tak bohužel Boeing už výrobu 757 ukončil a díky velkému zájmu na cargo trhu u nás v aerolince po nějakých 5ti letech moc těchhle mašinek nezbude. Holt příležitost zase se naučit nějakou novou hračku do budoucna ![](images/smile/06.gif) |
|