Typovku v této době za tebe nikdo nezaplatí. Existuje několik (už docela málo) aerolinek, které ti ji nechají udělat v jejich režii, či přímo v jejich výcvikovém centru (pokud nějaké mají), ale téměř vždy je to spojené s nějakým závazkem do budoucna - ať už ve formě toho, že se u nich upíšeš na několik let, nebo že po nějakou dobu dostáváš snížený plat, nebo že máš různé jiné drobné nevýhody narozdíl od typovkovaných kolegů, kteří si ji nesou odjinud. Cena to není malá - v přepočtu začínají na nějakých 0,5 mil. Kč.
U Thomas Cook to máme např. tak, že máme po několik let nižší plat (kompenzovaný naštěstí velmi výhodně jiným způsobem díky vazbě na speciální program, který tenkrát vypsali ve spolupráci s OAA) a musíme se upsat tuším na dva roky (říkám tuším, bo zatím nevím, ač zaměstnancem od února
Většina aerolinek (hlavně lowcosty) předpokládá, že si typovku zaplatíš sám někde jinde a už ji máš v licenci, když jdeš žádat o místo.
Výjimky které znám z UK - British Airways a FlyBe, v ČR pak ČSA (zatím, ale je jasné, že ti s typovkou mají prioritu v pořadníku), v Holandsku TNT...A pak samozřejmě giganti jako Quantas, Emirates, Singapore, Lufthansa, apod., ale tam jde o velké éra (B747, B777, A330/340), kde se tak nějak předpokládá, že to není zbytečná investice do pilota a že by si to sám stejně neměl jak zaplatit. |
|