Pár čísel pro motor CFM 56-3B-1 z 737-400, H=11km, M=0.8, maximální cestovní režim.
- průtok vzduchu jádrem motoru 17kg/s (ne všechen kyslík je opravdu spálen)
- spotřeba paliva 0,42kg/s (k tomu je potřeba asi 6-7 kg vzduchu, kolik při tom vznikne páry nevím)
Mezi různými verzemi daného letounu nejsou extra rozdíly. Pokud je zachována aerodynamika, nezmění se nároky na tah a množsví spáleného paliva, spáleného kyslíku a vzniklé páry závisí jen na specifické spotřebě paliva motoru. V praxi pokud srovnáš 737-100 a 737NG, tak specifická spotřeba klesla na nějakých 85% a odpor letounu na 95%, tedy NG generuje kolem 80% páry ve srovnání s -100, vizuálně nerozeznatelný rozdíl.
Množství viditelných kondenzačních stop tedy závisí na motoru jen minimálně, závisí hlavně na atmosférických podmínkách.
|
|