Odzadu.
Množství vzduchu protékající motorem - Myslím, že nemáš pravdu. MYslím, že turbofan si může člověk předtstavit taky tak torchu jako turbovrtulový motor, kde vrtule má mnoho lopatek a je umístěna v prstenci. Pak ta část vzduchu, kterou nenasává ta turbína (a jak píše Míra, čím modernější, účinnější a ekologičtější motor, tím je to míň) a kterou jen žene ten fan, vlastně jde kolem (obtéká jej) a neprochází motorem. Nemyslím, že by po průchodu fanem byl ten vzduch nějak změněn... (turbulentní jistě, snad trochu ohřátý?). Určitě tenhle vzduch ale za tryskou turbíny ředí (!) jak teplotu výtokových plynů, tak koncentraci zplodin. Jejich absolutní hodnotu (kg/hod) nezmění, koncentraci ano.
Pokud jde o tuhé částice - předpokládáme-li, že není porušena integrita motoru a neodletují z něj tedy titanové drobky z rozervaných lopatek (joke! ), tak si myslím, že jediným tuhým produktem jsou saze, voda a nespálené palivo . podle toho, jak se zrovta tomu motoru daří spalování. Těch sazí zas není tak málo - jsou to tuny popílku v součtu všech letů a hodin... No a ty saze jsou pak taky těmi kondezačními jádry, jak o nich píše Míra. |
|