Tak jsem pročetl tohle zoufalé vlákno a i když vím, že budit mrtvý dítě už je blbost, ke dvěma věcem se přece jen vrátím.
Zaujal mne příspěvek, že UCL cosi snadno nařizuje sportovním pilotům, protože ti létají pod AeČR, který pod ÚCL patří. Zatímco ULL piloti patří pod LAA, která pod UCL nepatří a tak by UCL musel žádat ministerstvo, aby něco nařídilo LAA... (atd.)
viz: http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php?id=194087&lan=0
a to, prosím, napíše člověk, který dělá výcvik PPL (!!!) Doporučuji absolvovat znovu část teorie týkající se "zákona" a spol. Ne na zkoušky, tam se člověk může podle otázek nadrčet odpovědi, ale do života. Dík.
Druhá připomínka se týká podstaty celého navrženého školení.
Já v něm vidím schizofrenii ze směru, který zde zatím nikdo nezmínil (nebo jsem to přehlédl).
Pokud se někdo uradí, že bylo mnoho závažných porušení jakéhosi předpisu a je proto potřeba plošně absolvovat školení na jisté téma, můžeme o tom polemizovat, ale má to určitou logiku.
Úřad (s velkým Ú) ale tentokrát netrvá pouze na proškolení všech dotyčných pilotů a dispečerů, školení smí být provedeno pouze profesionálem (!) s přesně vymezenou kvalifikací a pouze zaměstnancem ÚCL či ŘLP. Absolvování tohoto extra školení musí být absolventům zapsána do deníku (!) a v případě, že bude deník dopsán, důležotost zápisu je až taková, že se pak musí (stejně jako ratingy) zapsat i do následujících deníků (postupně všech, až do nejtemnější piloťácké smrti).
Protože toto nelze fyzicky zvládnout (těch pár "vyvolených" školitelů by do jara nedělalo nic jiného, než školilo) povolil Úřad, aby se proškolili další školitelé,kteří už mají nějakou tu hodinu a školení za sebou (např. VLP s kvalifikací CPL), kteří sice budou školit o něčem co notoricky znají (rozdělení vzdušného prostoru), ale i oni si to prokazatelně musejí vyslechnout znovu kolem dokola a i oni mohou v tom co dělají každé jaro (školí ve svém AK o rozdělení vzdušného prostoru) pokračovat pouze pokud budou mít úřední záznam o absolvování onoho jednotného velkoškolení v Jenči ve svém deníku. Odměnou jim bude, že jen tak budou oprávněni refreshovat ty důležité zápisy v pilotních deníčcích.
Takže podstata je v tom, že ne tím školením, ale tou administrativou udělal Úředník z Úřadu ze všech pilotů nesvéprávné blbce.
Šušká se, že toto opatření nemá mnoho společného s údajně novým rozdělením vzdušného prostoru, které má platit od r. 2008, ani s těmi incidenty, které tu byly kdesi výše zmiňovány, ale hlavně s incidentem, který se odehrál před několika lety, kdy došlo ke sblížení řízeného letu dopravního letadla a kluzáku v termickém letu kdesi v prostoru D a zásadní (úřednický) problém je v tom, že se Úřadu dosud nepodařilo ani po tak dlouhé době prokázat, kdo to vlastně v té termice byl.
No a tak to teď odse¤eme fšici. |
|