Ull je rozhodně levnější, už jen kvůli prohlídkám a pojištění, to máš pravdu. Ovšem přece jen Cessna je letadlo, který je osvědčený, naprosto spolehlivý, aerodynamicky vychytaný. A taky ho můžeš normálně naložit a letět legálně na čundr. Ovšem za nejakých 20 - 23 l/h. Bude-li přituhovat, budou zde všechny Eurostary, Stingy, Samby apod. buď pod UCL, nebo jednomístný (doufám, že nepřituhne).
Jen mě překvapily ty ceny, co uvádíš, já vždycky viděl C152 dost přes 20 000 Euro. A ovšem generálka motoru blížící se 0,5 mil. taky není radostná věc. I když zase mi přijde Lycoming tak nějak lepší než Rotax 912. Prostě taková ta americká věc, velká, s celkem velkou spotřebou, ale solidní a nezničitelná.
Nesháněl jsem ji nijak intenzivně. Jinak v ČR je o C152 dost zájem, vzhledem k poměrně velkému množství mladých kluků, co si najednou uvědomili, že chtějí být dopravní piloti.
Abych řek pravdu, měl-li bych volbu mezi novým ull a C152 za zhruba stejnou cenu, dost bych váhal. Byla-li by C152 za 400, s resursem na motoru aspon 500, tak to bych mozna ani nevahal. Navic spis pujcis nekomu Cessnu, nez treba Stinga. |
|