To jsi napsal ale peknou kravinu.... Plachtari udelali nekolik stejnych pruseru a za trest vsichni piloti SLZ pujdou na skoleni... Pocet SLZ a hodin odletanych na SLZ je nekolikanasobne vyssi nez na vetronich a k zadnemu vyznamnemu pruseru tohoto typu nedoslo, jinak by to bylo v rozborech, v novinach i na NOVE. "Uz vidim ty titulky... ULL tesne minul AIRBUS A380, ktery pristaval ne letisti v Karlovych Varech, jen diky vcasnemu uhybnemu manevru kapitana AB nedoslo k tragedii..."
Z tohoto pohledu bych tedy jako aeroklubak drzel hubu a krok, maslo na hlave je nekde jinde. V zadnem pripade netvrdim, ze z hlediska nekazne jsou SLZ na tom lepe nebo hure, hovado najdes kdekoli, jen mi tvuj pripevek prijde ve smyslu typicky ceskeho... kdyz moje koza chcipla, at chcipne i sousedovi.
Opravdu racionalni duvod vidim nekde jinde. SLZ obykle leti z mista A do mista B, je dost casu si rozmyslet trasu, spocitat palivo a.t.d. Pilot vetrone toto resi v prubehu, a dost dusevni energie venuje hledanim stoupaku a vymyslenim moznych variant dalsiho letu. Z toho vyplyva, ze ma mnohem vic roztekane mysleni, coz se projevi ve vetsi moznosti udelat chybu nebo zapomenout na hlidani prostor a vysek CTR a TMA. Jestli by melo byt nejake skoleni, pak by spis melo mit jako lektora psychologa, ktery by poradil jak systemiticky a spavne zvladat tyto stresove situace. Neverim totiz, ze Ti jenz udelali ten pruser nevedeli co je to CTR a TMA, a netusili co je to ICAO mapa.
A co se tyce skoleni, kazdy kdo ma pilotak se musel rozdeleni prostoru naucit, musel pri zkousce predvest i cteni z ICAO mapy a prokazat znalosti srovnavaci navigace. t.z.n. ze jakakoli chyba neni z duvodu toho ze by o tom nevedel, ale ze to zapomel, nebo to ma na haku, pripadne byl vystresovany. To je stejna logika, jako by sezvali na skoleni ohledne odbocovani vlevo vsechny ridice vozu skoda 120 protoze v poslednim roce jich mnoho pri odbocovani vlevo bouralo. |
|