To je následek rozšiřování letecké dopravy a jeho konfliktu s rozšiřováním sportovního lítání. Ne, že bych se zastával úředníků, ale při dnešní hustotě provozu musí ty dopraváky někudy přistávat, no a holt proto jsou tu ty TMA a CTR. Bohužel. Ovšem dříve to bylo taky k ničemu, to jsme se zase museli ptát vojáků, můžeme-li letět a na lety psát "rozkazy k letu". Buďme rádi, dokud to budou řešit jen předepsáním školení, horší bude až budou chtít zrušit LAA (takový hlasy se objevují) nebo až budou chtít spravovat všechny ty Eurostary, Samby, Stingy a podobný brusy včetně jejich pilotů. Protože přiznejme si, to jsou normální letadla. A úředníkům to vadí, takže v okamžiku, kdy bude víc lidí v ull brousit neřízeně v CTR, vezmou to jako silný argument. I když snad tohle školení je spíš "kvůli" plachtařům.
Mimochodem v našem okolí je několik motorových padáčkářů. To co tihle borci předvádějí je vodou na mlýn všech odpůrců sportovního létání. O pravidlech nemají ani páru, resp. netuší, že nesmí lítat nad lidma, nad městem, při dohlednosti 100 m, atd. Dejme tomu, že to je jejich věc. Ale riskují a škodí všem. |
|