FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 22. 2. 2025, svátek má Petr Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Externí zdroj napájení letadla Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Tlak v letadle   25. 9. 2007 / 01:35
Rychlokvaška
To bolení v uších je prostě změnou tlaku. Bývá to menší problém při stoupání, kdy okolní tlak klesá - vyrovnávání "přetlaku" uvnitř těla pak není velký problém, ať už automaticky, nebo polykáním. Malým dětem, který si s tím ještě neumí poradit stačí dát bonbón, žvýkačku, nebo někdy jenom dudlík ;o) Klesání je horší, protože zvyšující se okolní tlak tlačí bubínek dovnitř a tím se ucpává dutina a vyrovnání je možné jen "přetlačením" onoho tlaku zvenčí. Dost velká krize nastává, když má člověk zánět dutin nebo třebas i obyčejnou rýmu - tím že má vnitřní dutiny ucpané, tlak není kudy vyrovnávat a bolest je dost příšerná. Jsou i případy, kdy člověk přišel o bubínky, začal krvácet z uší, apod. Já osobně to zažil jednou s pořádnou rýmou a myslel jsem že mi praskne hlava. Kvůli té rozdílné adaptaci je doporučované maximum změny tlaku v kabině pro stoupání 500ft/min, pro klesání pak 300ft/min.

K těm dalším dotazům:

ad Helios) Nepochopitelné to je, ale bohužel ne nemožné. Pokud na to dostatečně nedbají SOP, je trošku laxní posádka, údržba, existuje jazyková bariéra...stane se to relativně snadno. Navíc onen varovný signál pan Boeing vymyslel stejný jako "config error", což je ve vzduchu nic neříkající a zavádějící informace. A než to piloti vyřešili, prostoupali kritickou výšku a pak je už na nějaké řešení pozdě.

ad nastavení výšky) Ten tlak v rozmezí 6000-8000ft je takový řekněme optimální výsledek. Pro tlakování jsou důležité dva parametry - maximální tlakový rozdíl mezi vnějškem a vnitřkem (většinou 8-9 psi) a maximum pro komfort a možné problémy s hypoxií - 8000ft. Při tlakování je tak optimálně řekněme důležité zachovat co největší tlakový rozdíl při co nejmenší kabinové výšce. Čím ale letíš výš, tím je okolní tlak menší a tak kabinová výška musí být větší pro zachování max. psi. Pressurization controller pak podle nastavení výšky nastaví optimální profil tlakování a hladinovou výšku v kabině.

ad ALTN) Pokud se objeví závada na primárním Pressurization controlleru, je možné použít záložní. Pokud ani ten nefunguje, zbývá MANUAL, který jsi vpodstatě správně popsal sám.
 
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ