moc pěkně vysvětleno... a takovýto bolení uší při sestupu je způsobeno čím? po vzletu například z hladiny moře tedy klesá tlak na výšku kolem 7000ft... během klesání, ale musí znova růst na hladinu např. 1200ft v Praze, to je tohle ta bolest v uších? vždy mně spíš zalehly když tlak klesal v létě jsem letěl B737-700 a plno lidi si dost stěžovalo na tu bolest, a menší děti až křičely (mohu poslat přistání na LKPR, je to tam slyšet).
Dneska jsem viděl dokument v telce jak Helios B737 před 2 roky havaroval v Aténách. Tam piloti před odletem zapomněli přenastavit "Pressurization Mode Selector" z polohy Manual do Auto, který tam dali technici při testu těsnosti. Pro mě poměrně nepochopitelný, že na to nepřišli ani potom co měli 2 varování. Tam se nastavuje cestovní hladina a výška cílovýho letiště. Proč je tedy nutné zadat tu cestovní hladinu, když se dycky tlak upravý na to výše uvedené rozmezí? potom je tam ještě jedna poloha a to ALTN, sloužící k čemu? Pokud jsem to pochopil z manuálu tak režim MANUAL slouží jen k "vypouštění" tlaku přepínačem nad tim. dík |
|