Kluci, věřím, že mně pochopíte dobře a nesežerete mně za živa. Chci se zeptat (ne kritizovat).
Nemluvě teď o kapacitě letiště, druhá dráha je bez diskuse, spíš se mi jedná o kapacitu prostoru jako takového. Proč by to s těma Vodochodama nemohlo fungovat ? (otázka, ne výtka).
Dám opět lokální příklad - Phoenix Sky Harbor má "TMA" (Class B) v rozsahu max. 25NM, s různě vykousanými místy o rozsahu menším. V daném prostoru vzdálenostním (a pod TMA v prostoru výškovém) se nachází jedna z největších vojenských základen v USA (Luke AFB) a dalších 7 letišť s CTRky Class D, z nichž si žádné provozem nezadá s Ruzyní, i když se jedná z 95% o VFR provoz (ne jen na okruhu samozřejmě) + další 4 menší letiště. O provozu na KPHX asi taky nemá smysl moc diskutovat. Přesto to všechno krásně funguje, k problémům nedochází a řídící taky neumírají na infarkt A to má na mně APP ještě čas, aby mi dělal flight following service i když jsem 50 majlí mimo jeho prostor. A to jsem přesvědčený o tom, že mají mnohem horší vybavení, než máte v Jenči (nejmíň o dvě generace). A to nemluvím o tom, že mimo TMA už je to všechno prostor G až do 14500ft a skrz něj proklesávají KPHX přílety jakoby se nechumelilo (odpovídač máme povinný do 30NM od KPHX a na VFR mapě jsou jen zakreslené směry a výšky jejich příletů a odletů pro informaci).
Není to jenom o postupech a úpravách procedur (i když třeba naprosto zásadních) ? |
|