Zase doplnim:rusky system preverovania znalosti osadok a pripravenosti na let ma nieco do seba aj ked sme ho zatracovali a nadavali sme ako piloti,ze pred kazdou letovou akciou prebiehalo preskusavanie pilotov,boli to otazky so sirokym zaberom ale hlavne riesenie Zvlastnych pripadov za letu,odpovedalo sa ustne ako v skole pred vsetkymi pilotmi a riadiacimi organmi a dotycny musel vediet odpovedat a vyriesit situaciu presne podla predpisu.Neexistovalo,ze by nevedel odpovedat.Vtedy mu hrozili represivne opatrenia,zakaz lietania,financne postihy a pokial sa to opakovalo tak ukoncenie kariery.A to preskusavanie na jednu letovu akciu bolo trojstupnove,to znamena,ze najprv bolo preskusanie v roji,potom v letke a nakoniec v pluku.Mimo toho boli pravidelne preskusavania pilotov a organov riadenia raz za pol roka,pri prechode na letnu alebo zimnu prevadzku a preskusania na triedu,pretoze kazdy pilot alebo riadiaci mal urcitu dosiahnutu triedu,ktora sa prejavovala hlavne vo financiach.Takze tento system vodenia za rucicku alebo na spagatiku bol na nieco dobry.Zabranil vykonaniu letov nepripravenej osadke,osadka si ma pred letom prejst vsetko co suvisi s letom a prejst si aj mozne kriticke situacie a ich riesenie.Podla mna nestaci,ked je pilot preskusavany iba raz za rok na udrzanie diplomu alebo ako to vlastne je u civilov.Dovolim si jednu poznamku asi dost neprijemnu pre niekoho.Osobne by som do civilneho dopravneho lietadla nesadol ako cestujuci a ani sa to nestalo,keby som vedel,ze ho nepilotuje byvaly vojensky pilot a byvaly kolega.Preto asi som za svoj zivot letel civilnym dopravnym lietadlom iba dvakrat a to iba preto,ze som musel a uz zrejme ani nikdy nepoletim.Je to trochu humorne a zavana to nejakou diagnozou ale je to tak. |
|