Já bych jenom doplnil:
ATRky starších verzí 42-300, 320. 72-2xx mají problémy s odmazováním řídících ploch. Je u nich aplikováno "rohové odlehčení", u něhož se o odmrazování starají tvz. Horny. Stalo se, že v USA posádka vyčkávala v námraze s aktivovaným autopilotem. Během kroužení došlo k přimrznutí křidélka. Když posádka ukončovala kroužení, ukázalo se, že není možné letadlo vrátit do ust. hor. letu. Avšak pokus vychýlit křidélko na druhou stranu se podařil. Toto posádka udělala několikrát za sebou, až ATRka spadla po křídle. Proto se s ATRkou nesmí při námraze vyčkávat s aktivním autopilotem.
Odmarazování vrtule: Se používá, jak jsem již psal až pži menší vrtvě ledu. Proto najdete na věch vrtulovách letadlech s ele. odmrazovanou vrtulí nějaký protiledový kryt. Tedy, jakmile indikátory námrazy ( u ATRky Kužel vrtule, který je osvěcovaný wing lights, Ice detektor (signalizace přes indikaci, většinou na křídle)a vizuální indikátor , na který je vidět z kapitánské sedačky (je hned pod 1. bočním oknem) |
|