FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 23. 11. 2024, svátek má Klement Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Námraza Jeden příspěvek | Celý strom
Námraza   2. 12. 2006 / 14:12
leonell
Prosím reálné praktiky či zkušené virtuály o posouzení, opravu.
Zajímalo by mne také jak se toto odráží/používá v reálu na letadlech v aeroklubech.

Na Baronech se to evidentně používá, na amerických stránkách je případ kdy v hrozných podmínkách převážel Baron nějaký orgán na transplantaci a nastala předpokládaná námraza. Protože neměl dost odmrazovací směsi tak se zřítil a dopadlo to velmi špatně.

Takže teď moje shrnutí z nejrůznějších zdrojů:

Vyskytují se dva typy měřené teploty:
TAT – total air temperature (je přímo měřená, TAT>OAT, ohřívá pohyb letadla)
OAT – outside air temperature, určuje teplotu nepohybujícího se vzduchu dopočítanou z TAT

Na letadle se používají obecně tři typy zařízení s ohledem na námrazu:

vyhřívání pitotovi trubice (anti-ice)
Zapíná se vždy, pokud by se nezapnulo dojde k nefunčnosti ukazatelů rychlosti

ohřev vrtulí (anti-ice)
Používá se buď elektrický ohřev nebo aplikování lihu.
Zapíná se při letu za námrazových podmínek a setrvává po dobu platnosti podmínek
Typicky TAT pod +10C a viditelná vlhkost (mlha, mraky, srážky)

odmrazování křídel / ocasu (de-ice)
Zapíná se opakovaně až za vytvoření námrazy (některá letadla mají specifální nafukovací náběžky které se nafouknou a led roztrhají)
 
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ