FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Námraza Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Námraza   2. 12. 2006 / 14:41
Latom   
Toto téma je velmi dobře napsáno a rozepsáno v učebnicích.
Ale co ti hned opravím je rozdíl mezi anti-ice a de-ice. Tady se totiž pleteš .

Pokud jsou podmínky tvorby námrazy tak se používá anti-ice, ale pokud je již nějaká vrstva na letadle, ať sněhu nebo ledu, tak potom to je de-ice.

Vysvětlím na klasickém příkladě: Letadlo stojí na zemi, napadá na něj sníh a proto se před letem musí očistit. Takže, nejdříve se udělá de-ice, tzn. odstranění sněhu a případných námrazků, obyčejně stačí horká voda, neboť je to levnější a je nesmysl do toho ještě lít nějakou nemrznoucí směs. A po tomto očištění nastupuje druhá fáze a tou je právě anti-ice, kdy se letadlo poleje směsí, tím "sajrajtem" , aby během pojíždění, vzletu a případném průletu podmínkami tvorby námrazy k tomu nedocházelo. Občas se podle potřeby, u dopravních proudových letadel, zapíná anti-ice vstupu motorů a náběžných hran křídel (tady i vrtulových). Nikoliv stabilizátoru.
Pokud letadlo přiletí a hned potom pokračuje dál, tak pokud nesněží, tak se provede jen ošetření anti-ice. IMHO ta směs má omezenou dobu funkčnosti, proto se to provádí těsně před tím, než letadlo odletí a má i různé koncentrace, podle potřeby.
Malá letadla se musí vyhýbat podmínkám tvorby námrazy, pokud nemají systémy na jejich odstraňování za letu.
 
Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ