Mno, abych rekl pravdu, tak trochu nechapu rozdil mezi "anti-ice" a "anti-ice", coz pokazde popisujes jinak..
Nevl. otec pracuje na vedlejsak na de-ice, tak zkusim sepsat, co jsem doma pochytil.
O tom, jestli letadlo podstoupi de-ice proceduru pred vzletem, rozhoduje kapitan, a to zejmena vzhledem k aktualnim povetrnostnim podminkam a konzistenci nanosu na nosnych plochach i trupu.
Pokud se jedna o suchy snih, ktery neni na letadle prilepen, da se predpokladat, ze dost letadel odmrazovat chtit nebude, nebot rychlost letadla povetsinou ten snih odfoukne.
V pripade mokreho snehu je odmrazovani temer nutnost, zejmena pak, pokud na letadle namrza.
Co se tyce samotneho procesu, probiha tak, ze kapitan si urci i redeni odmrazovaci smesi vodou. Cili neni to tak, ze by se nejdriv odmrazovalo jen vodou a pak znovu odmrazovacim "sajrajtem".. Pouziva se tedy, jak uz jsem psal odmrazovaci smes vody a toho "sajrajtu". Ucinnost je tusim deset minut, do te doby musi letadlo provest vzlet, pokud to nestihne, je potreba odmrazeni provest znovu.
Odmrazovani je podle typu letadla a mnozstvi spotrebovane smesi zalezitost cca na 15-20 minut a vzhledem k poctu odmrazovacich stojanek na LKPR se muze v zimnich spickach odletu protahnout cekani na odmrazeni i na vice nez hodinu. Ja osobne zazil 3 hodinovy sloty na odletech pro odmrazeni.
Mozna me povolani jeste opravi, pripadne doplni. |
|