já s tímhletím vším sice souhlasím, ale měl jsem na mysli pouze velké dopraváky, které mají k FS a počítačům obecně nejblíž. Je jasný, že u malých letadel je to jinak. I kdybych měl nějaký simulátor bicyklu a měl na něm naježdíno 2 tisíce hodin, tak pak po usednutí na opravdové kolo z něj určitě hned spadnu. Ale pak se ptám, kterej blbec bude jezdit na kole na počítači? A odtud je to jen kousek i k aeroklubovým letadlům? Proč, když někdo má PPL licenci, létá ve FS? A ještě k tomu bez beranů a pedálů? A stejně i naopak, proč když někdo chce tolik létat malý stroje, si nejde to PPL udělat a nelítá doopravdy? Peníze? Asi ano, ale pak si za to může real-pilot nebo virtuál sám a nemá smysl vytýkat eFeSesce nějaký neduhy a nereálnosti nebo si stěžovat na špatný návyky. Já beru FS především jako zábavu a taky nejjednodušší cestu proniknout do tajů komerčního letectví, zadarmo se něco přiučit a vyzkoušet, co bych v reálu nikdy nezkusil. A protože vím, že FS má mouchy právě v nereálnosti let. dynamiky, počasí, vzhledu krajiny atd, tak ji beru jen jako skvělý nástroj pro nácvik IFR, kde tolik o tyhle parametry nejde. A pak si dovoluji tvrdit, že pokud někdo ovládá všechny "mačkací a ládovací" systémy, tak je zvládne ovládat i ve skutečném letadle, aniž by mu někdo vytknul nějaký zlozvyky. Něco jiného je pak, kolik procent skutečných systému FS / addon vůbec nabízí a jak se pak ve skutečnosti na virtuálovi podepíše nějaký strach, nervozita atd, díky kterejm se mu všechno stejně vykouří z hlavy |
|