Nedá mi to a musím jako jeden z techniků, kteří se o to starají, reagovat na Kachnův příspěvek. Samozřejmě, má to dosud své mouchy a nedodělky. Třeba pozemní model (tj. chování éra na zemi při pojíždění) není dosud přesně vyladěn - a to ani po upgradu z října tr. Síly v řízení, které původně byly nerealisticky velké, jsou nyní o něco nižší, než by měly být - ale rozhodně blíže reálu, než před upgradem.
Problémem je vizuál - výbojky v LCD projektorech stárnou každá jinak. Takže už za pár desítek hodin po výměně trojice výbojek (sranda dohromady za 85000 Kč) a seřízení obrazu má zase každý kanál jiný jas a barevný odstín. S tím se asi zatím moc dělat nedá. (Ale mimochodem - rozlišení 1440x1280 v každém ze tří kanálů, celkem 5260x+1280 pixelů - kdo máte něco podobného?? - takže nesouhlasím ani s označením "nevalná grafika").
Hlavní rozdíl jakéhokoliv reálného simulátoru a FS byl a bude vždy hlavně v tom, že páčky, čudlíky a budíky jsou tam, kde jsou, jsou mačkací rukou a ne myší, jsou hmatatelné (nemusím na to koukat, když přepínám rádio ze STBY na Active - kdo se umí bez koukání trefit myší na obrazovku?) a mají správnou velikost.
Takže rozhodně žádná "počítačová hra", ale simulátor jako každý jiný (taky cituju posádky, kterým se naopak velice líbí), byť zatím ve stádiu ladění. Ostatně - vychvalovaný B737 se tu taky ladil a vychýtával více než 2 roky - a tohle je v podstatě první sériový kousek - po dvou prototypech, které jsou ve středisku ATR v Toulouse. Takže se to jejich technici vždycky v Toulouse naučí a nám to přijdou vyladit.
No a o umění sednout - to není jen o sedání za CAVOK bez větru, ale když si dáš CAT II, boční vítr, wind gusts, vysazení motoru a třeba ještě poruchu HSI displeje. Pak se pozná, že FS je v podstatě k ničemu.
PetrS |
|