Heliny a směr větru?

No uplne jedno to neni a souvisi to nejvic s efektivitou ocasni vrtulky a taky prirozenou nestabilitou vrtulniku, kterej je ofukovanej zezadu.
Vice o tehle vecech se doctes treba tu, pocinaje strankou 18. Pro pravotocivy heliny je to samozrejme obracene.
https://www.faa.gov/sites/faa.gov/files/regulations_policies/handbooks_manuals/aviation/helicopter_flying_handbook/hfh_ch11.pdf

No a duvod toho, ze se s Mi-8 sesypes pri pristani po vetru je pomerne prozaicky - spatny rozpocet.

To, co z vetsi vysky vypada jako celkem normalni priblizeni se niz nad zemi velice rychle zvrhne, protoze te vitr nese s sebou a zemekoule tudiz ubiha mnohem rychleji, nez jsi zvykly za bezvetri nebo proti vetru. Vetsina lidi teda jeste sunda kolektiv a vic pritahne, aby to zastavila. Osmicka je na takove zachazeni citliva, padnou otacky motoru a nez se vzpamatujes, tak nasleduje stranka 15 z vyse zminovaneho dokumentu a pad.

Nechces-li se dostat do problemu s priblizenim, drz otacky motoru v osme pod 80 km/h nad 80%

Vita Zenisek, 03. 01. v 18:36
OK-EUU46, 03. 01. 2025 v 15:49
Willhelm, 03. 01. 2025 v 16:11
jarda z OV, 03. 01. 2025 v 16:16
Willhelm, 03. 01. 2025 v 16:59
Vita Zenisek, 03. 01. 2025 v 18:36
Vita Zenisek, 03. 01. 2025 v 18:42
OK-EUU46, 03. 01. 2025 v 23:43
Luděk Ch., 04. 01. 2025 v 09:57
MasakP, 03. 01. 2025 v 19:45
SimaCZ, 03. 01. 2025 v 20:15
OK-EUU46, 03. 01. 2025 v 23:31
Pips, 03. 01. 2025 v 23:48
newor, 04. 01. 2025 v 03:11
OK-EUU46, 04. 01. 2025 v 09:50
Vita Zenisek, 04. 01. 2025 v 13:22
OK-EUU46, 04. 01. 2025 v 15:15
me2d, 04. 01. 2025 v 13:45
OK-EUU46, 04. 01. 2025 v 15:11