Ze zajímavého čtení na planes.cz (Čechoviny 17 http://www.planes.cz/clanky.asp?xml=stalo_se&jazyk=cz&styl=d&id=60121_234448 ) jsem se dostal na staré-dobré stránky takeoff, kde je ještě lépe popsaná nehoda B767, o které se v Čechovinách také píše ( http://www.lkpr.info/takeoff/nehody/ch6.htm )
Pilot z důvodu příliš velké výšky použil manévr skluzu, může někdo odborně popsat, jak se takový manévr provádí ? (už jsem někde četl, že je spíš obvyklý pro malá letadla, ale nevím, co to přesně obnáší po stránce pilotáže)
V další (až trochu absurdní) nehodě - na takeoffu popsané ( http://www.lkpr.info/takeoff/nehody/ch5.htm ) zase moc nerozumím, k čemu vlastně po technické stránce došlo, resp. proč měl manuální pohyb v řízení při zapnutém autopilotovi takový fatální vliv na následující řízení autopilota?
dík |
|