Michale, tak tohle je vyložená provokace, takové téma
Velmi pěkně a výstižně to popsal jeden americký novinář, když srovnával piloty vrtulníků a letadel. Jelikož ne všichni tu vládnou anglickým jazykem, pokusil jsem se o neumělý překlad.
Proč jsou piloti vrtulníků odlišní!
Věc se má tak, vrtulníky se od letadel liší.
Letadlo, již ze své podstaty, má přirozenou snahu letět a pokud mu do jeho snahy silně nezasáhnou neobvyklé události nebo záměr neschopného pilota, poletí.
Vrtulník nemá snahu letět.
Je udržován ve vzduchu směsicí sil a ovládacích prvků navzájem si ve svém působení odporujících a pokud je tato choulostivá rovnováha jakkoliv narušena, vrtulník přestane letět;
okamžitě a s katastrofálními následky.
Neexistuje nic jako plachtící vrtulník.
To je důvod, proč být pilotem vrtulníku je tak jiné, než být pilotem letadla a proč, obecně vzato, jsou piloti letadel otevření, bezstarostní, lehkomyslní extroverti a piloti vrtulníků hloubaví introverti neustále čekající problémy.
Vědí, že je to právě o tom, aby se nic špatného nepřihodilo.
Harry Reasoner, 16. února 1971
Pokud se někomu to srovnání zdá zvláštní, týká se to vojenských pilotů ve Vietnamu, zde je to celé - http://www.searchk9.net/helitac/harryreasoner.htm |
|