Pro Scandalla. Už přece jen o něčem jiném, než jen L-39. Pokud jde o prostorový vjem (a hlavně přetížení!), radiokorespondenci, radionavigaci, letový plán - 100% souhlas (ať plus nebo mínus, podle sjetiny letového plánu od ČSA se dá ÁTRem doletět až na Špicberky na tři minuty přesně - ale je to hra - jistě).
Pokud ale jde o to ostatní, hlavně techniku pilotáže, mám o FS lepší mínění - hrozně moc záleží, jak k tomu kdo přistupuje. Pro úplnost: taky lítám, ale mám nalítáno podstatně méně, asi o jednu tu nulu nakonci míň. A tak jako asi pořád ještě začátečník přece jen cítím, když honím v zatáčkách kuličku mezi čárky a podobně - a nejde to zatím? vždycky samo). Takže - na FS jde lecos. Dá se lítat jako "rumpál", FS to odpustí, v reále pochipitelně ani trošku ne. Ale i na FS se dá (pochopitelně s dobrým stickem a pedály!) hlídat si rychlosti, výkluzy, visící křídlo, srovnání směru do osy dráhy, "odbrzdění" po stažení plynu a podobně. Je to dobrý "zimní trenažér". Nenahradí praxi ve skutečném lítání, ale přece jen si myslím, že při stejné přestávce v létání ten, který "hobloval" přes zimu FS, má přece jen výhodu a dělá míň chyb. Takže - ať nám to lítá! |
|