Přátelé - prosím - při posuzování letových vlstností kteréhokoliv virtuálního letadla (vrtulníku) si uvědomte, zda sim porovnáváte se SKUTEČNÝMI pocity (pocity a zkušenostmi ze skutečného letadla), nebo s vlastnostmi, o kterých si VY SAMI myslíte, že to letadlo má (MÁ MÍT) a tedy s tím, jak se PODLE VÁS má chovat. To je zásadní rozdíl!!
Možná často čekáte od jistého typu letové vlastnosti, které ve skutečnosti vůbec nemá a vyberete si simulátorový model, který odpovídá vaší představě, dáte mu skin a jste velmi spokojeni - koneckonců, proč ne.
Ale jen při porovnání se skutečností lze ve dvojici simulátorů vybrat "ten lepší". Jinak je to hodnocení zcela, ale zcela subjektivní.
L-39 Milana Lisnera je (proti jiným VIRTUÁLNÍM letadlům - ve skutečné L-39 jsem bohužel neletěl) celkem výrazně spořádané, nezáludné, obratné a dynamické éro. Pádová, maximální, přistávací atd. rychlosti odovídají originálu. Z pohledu simulátoru je to tedy simulace velmi věrná (v dostupných špička!).
Mně osobně třeba vadí letadla, která jsou nestabilní, odskakují při přistání, nevytrácejí rychlost a podobně. I ve skutečnosti by létání s jankovitou mrchou asi nebylo žádné potěšení.
Dá se taky říct, že skutečné letadlo je vždy typicky závislé na jemnosti techniky pilotáže, ale s ohledem na hrubé nepřesnosti knyplu a pedálů co máme doma k počítači (pokud vůbec nějkaké máme - a ještě každý jiný - kdo z nás například lítá vrtulníky se skutečně fungující pákou kolektivu?) je tato jemnost doma prakticky nedosažitelná.
Chtělo by to sehnat nějakého pilota, co skutečně proháněl L-39 a ktomu už nějaký rok lítá na simulátorech (to je důležitý!) a pak ho posadit před počítač, aby zkusil jeden model a pak druhý. Jen tak by bylo možné získat alespoň trochu objektivní hodnocení. (nepřihlásí se někdo takový?)
P.S. omlouvám se za délku příspěvku. |
|