Nemluvě o tom, že letadlo nebylo zvenčí nijak viditelně poškozeno, nebylo prasklé žádné okno, nechyběly dveře atd. Takže dekomprese byla pravděpdobně pomalá, pokud vůbec byla a nedošlo jen k šíření toxické látky klimatizací v důsledku její poruchy včetně výpadku topení. Mimochodem, v seriálu "vyšetřování leteckých nehod" na National Gegraphic popisovali v jednom dílu téměř neuvěřitelný případ. Bylo to myslím nějaké MD-čko, u kterého vinou použití nesprávných šroubú při výměně čelního skla před kapitánem, došlo po nastoupání do letové hladiny k jeho kompletnímu vytržení. Okno totiž je u toho typu letadla motnováno zvenčí a šrouby neudržely vnitřní tlak. No a v důsleku toho to vysálo kapitána ven z letadla, ale druhý pilot ho stačil chytit za nohy a kapitán zůstal ležet na zádech nad předním oknem. Následně do kokpitu přišel steward, vystřídal druhého pilota v držení kapitána a druhý pilot cca po 20-ti minutách přistál. Kapitána celou dobu steward držel, i když s druhým pilotem byli přesvědčeni, že je po smrti, tak měli obavu, že když ho pustí, vletí tělo do motoru a bude další problém. Ale k jejich velkému překvapení kapitán po přistání žil a kromě omrzlin a pár zlomenin, neměl žádné vážnější zranění a po nějaké době začal zase létat. To jen tak pro ukázku, že ani blesková dekomprese nemusí být katastrofální. |
|