No to je pochopitelně úplná blbost. Připadá mo dost možný dvě vysvětlení (pominu-li teroristický čin, který vyloučit určitě nelze, i když se ty eventuality jeví exotické). První možnost je proniknutí toxickýxh zplodin do klimatizace - ale to by asi soudní pitva mohla odhalit (bez ohledu na to, zda šlo o CO či jinou toxickou látku). Připadá mi možné ještě jiné vysvětlení, jistě málo pravděpodobné, ale ne zcela vyloučené. Chtěl jsem to psát už do starého threadu, ale pak jsem se zautocenzuroval. Čím dál ale se objevují zprávy z vyšetřování, zdá se mi, že tahle spekulace je dost možná.
Po srážce s kouskem kosmického smetí (s ohledem na rychlosti by při správném směru stačil 0,5cm drobeček) vyletí čelní štítek před kapitánem či boční okénko. Dekomprese okamžitě vytáhne tělo nešťastného pilota (BTW pokusy s dekompresí se dělaly už v 60. letech a to, že to vycucne cestujícího u okénka i s kusem sedačky - nejen ruku - bylo zřejmé. Pak taky volné předměty z okolí, ale že by průvan trval víc než 2-3 sekundy a šoupal lidma v uličce, jak to dělaj filmaři, to je nonsense). Malý prostor kokpitu se během okamžiku "zamrazí" na -50 stpňů. Druhý pilot (třeba zrovna ani nebyl PIC, takže není absolutně in) je stresován ztrátou kolegy a rychlým rozvojem situace, nelze předpokládat, že v každém případě chladnokrevně vyčká "podání" kyslíkové masky (v tom průvanu) a pak zahájí nacvičený manévr. Není vyloučeno, že by mu při prudké tlakové vlně (tam-zpět v případě srážky s malým předmětem) praskly ušní bubínky, což je velmi stresující - stačil by i pouhý akustický třesk (viz postupy SEAL, URNA atp). Navíc by v nastálém mrazu rychle klesaly jeho možnosti i s kyslíkem v masce. Úplné zamrazení krevních vzorků v laboratoři trvá při teplotě -80st. jen zlomky minut.
Situace je ale trochu jiná v kabině pro cestující, kde je pokles komprese a teploty také náhlý, ale přece jen ne tak rychlý. Zbylý palubní personál netuší, co se děje vpředu. Cestující si stačí nasadit masky, ale chlad rychle přivodí otupění a pak bezvědomí. Do kompletního vyrovnání tlaků by nešly otevřít dveře do kokpitu ani v případě, že nebyly zamčeny I teorie, že se po kabině pohybovala letuška je v tomto případě možná - s ručním dýchačem a v nějakém kabátě by to pak (po té dekompresi) mohla zvládnout i do kokpitu - to by mohlo vysvětlit ten přechod do kroužení. Na pozadí jakéhosi mluvčího byla v jedněch zprávách vidět trajektorie letu - a letadlo udělalo na východ od Athén mnoho bramborovitých kruhů, tím dolétalo palivo a pak vytrácelo rychlost a padalo. Nevypadalo to na řízený let, spíš že někdo (možná aniž by věděl přesně co dělá) nastavil AP na ustálenou zatáčku, nebo nechal vyvážené letadlo kompletně bez řízení (což je nejpravděpodobnější).
Našli kapitánovo tělo? v jakém stavu jsou bezpečnostní pasy jeho sedačky? byly zapnuté? - dřív nebo později by tyto otázky mohly být zodpověženy.
Pochopitelně toto vše je jen superspekulace a možná že otázky nebudou s dostatečnou přesvědčivostí zodpovězeny nikdy... |
|