Mnjó, dovolím si citaci z té příručky. Já to chápu tak jak jsem psal jinde, že skluz není standardní situací, ale když už to musí být taki s vosou - proč ne...
cit.: Ke zvetšení klesací rychlosti pro upresnení rozpoctu lze použít úcinný skluz. Pri skluzu s plnou výchylkou nožního rízení dochází v krajních polohách k reverzaci síly do nožního rízení (smerové kormidlo se „prisáváÿ. Tato reverzace je tak nepatrná, že pokud pilot v tomto letovém režimu neodlehcí nožní rízení, tak si ho ani nepovšimne. Pokud jsou pri skluzu vysunuty brzdící klapky, dochází k tresení trupu kluzáku, což je zpusobeno vybocenou vírovou stopou za brzdícími klapkami, která zasahuje ocasní plochy. POZOR Presto, že tento jev neovlivnuje riditelnost kluzáku, doporucuje se používat skluz jen v nevyhnutelných prípadech pri max. 1/2 plné výchylky smerového kormidla. Pri letu ve skluzu nutno redukovat podélný sklon kluzáku primereným dotažením, aby nedocházelo ke zvyšování rychlosti. |
|