Ano, správně píšeš, že je tam musí dostat rychleji A to je možné, protože samotný GPU je znatelně výkonnější. Ono to není jen o tom, že by tam musel rychleji dostat data z disku, to se samozřejmě nijak neurychlí (zatím, dokud se nedostane do praxe direct storage, či jak se bude jmenovat to přímé načítání dat ze SSD do VRAM), ale GPU provádí s načtenými daty různé operace a zase si zpracovaná data do VRAM uloží. Pokud ty operace je GPU schopno provést rychleji a má i rychlejší tu VRAM, tak logicky nemusí ty operace dělat s takovým předstihem = stačí méně VRAM. Mě to připadá dost logické Napadá mě přirovnání, když bude potřeba převézt určitý počet lidí za daný čas, tak si můžu vzít auto s velkou kapacitou (mikrobus) a vzít je všechny naráz a nebo vezmu malé auto, se které má malou kapacitu, ale bude mnohem svižnější, že se s ním stihnu na té trase otočit dvakrát Samozřejmě, těžko říct, jaké jsou přesně ty poměry rychlosti a možné úspory kapacity, ale to se dá už celkem snadno ladit v ovladačích. Každopádně jsem si celkem jistý, že když starší RTX 2080Ti měly 11GB, tak ta vyšší rychlost komunikace s pamětí u RTX 3080 bohatě vykompenzuje její menší velikost. Ano, v dobách, kdy VRAM odpovídala pouze výsledné bitmapě, která se nakonec v daném rozlišení zobrazila na monitoru, tak to nešlo nijak občurat a ta VRAM tam prostě musela být v přesně dané velikosti podle maximálního rozlišení, které grafika uměla. To už dávno neplatí, tohle tvoří už jen malou část VRAM a zbytek slouží pro různé operace, kde není přesně stanoveno, že tam musí být tolik a tolik dat. |
|