Neexistuje nástroj který by ukázal skutečně použitou VRAM pokud nepustíš nějaký vývojářský debug tool, to co vidíš je jen ALOKOVANÁ paměť, ne skutečně využívaná, to že nestačí poznáš leda zvýšeným tokem dat na pcie a pokud to vadí tak dropem výkonu
To se děje dnes u jediného titulu který na 11GB kartě běží lépe při použití nějakého extra high res nastavení, bez něj je to OK.
To samé Doom ethernal s nějakým max presetem, na 8GB kartách v UHD to začíná ztrácet. Fakticky ale přechod na nižší kvalitu textur člověk nepozná, je to option pro ty co tu pamět mají nebo jim ten drop nevadí.
Množství paměti u grafiky nejde jen tak měnit. GDDR6X mají jen 8Gb moduly, tzn. při dané šířce sběrnice lze osadit buď 10GB nebo 20GB (oboustranné zapojení jako třeba u 3090, ta má širší sběrnici proto 24GB)
Nejde z 3080 udělat kartu s něčím mezi. To samé z 3070 jde 8 nebo 16
Navíc vývojáři her jsou ve spojení s vývojáři HW a paměťové nároky konzultují a to co jde na trh je kompromis obou stran, vlastně tří - zákazník tu pamět ve finále musí zaplatit. |
|