FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 Jeden příspěvek | Celý strom
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16   1. 9. 2020 / 15:59
Willhelm   
Trochu už jsme diskutovali v jednom mém screenu a ve vláknu o testování dopadu ZL ortha na fps. Chtěl bych si tady ale založit kolem tohodle téma samostatné vlákno.

Dlouho jsem se Orthu bránil, protože mi vadily nekonzistentní stíny, barevné skoky (jaro/pozdim vedle sebe) vodotisk, grafické artefakty typu mraky, kondenzační stopy letadel apod. Mám koupenu od ORBX celou Anglii a i když v době vydání jsem byl k tomu hodně kritický, tak ORBX to k mému překvapení časem celkem opravil a vytunil.

Nechci čekat až se někdo rozhodne udělat Ortho ČR/SK jako komerční projekt. (Což je šance limitně se blížící nule.) Takže jsem si nedávno natrénoval tvorbu a retušování Ortha na projektu pěti dlažic Nepálu v ZL17 https://uloz.to/file/MLviJxCXafuq/yortho4xp-overlay-nepal-7z (1x overlay + 5 dlaždic Ortha).

Pro ČR mi jako nejlepší volba přijde zdroj ARCgis a to z několik důvodů. Je barevně nejkonzistejntnější, docela hezky sedí na XP11 defaultní krajinu, takže přechod z XP11 výchozích textur na Ortho není až tak do očí bijící, je hezky kontrastní, nemá moc skoků typu jarní zeleň vedle stromů bez listí na pozdní pozdim.

O víkendu jsem si dostahoval 34 dlaždic, které pokrývají celou ČR a Slovensko + dvě přilehlé dlaždice aby vykryly "rohy" na jihu Slovenska. Včera a dnes jsem to kontroloval lety z Užhorodu do Karlových Varů a opravoval meshe jako vzteklý - protože jak jsem to dělal za sebou, Ortho4XP občas vzalo špatný DEM soubor s výškovými definicemi, což rozbilo mesh.

Aktuálně tak mám 34 dlaždic co jsou z hlediska výškového reliéfu v pořádku a navazují na koncích na XP11 defaultní mesh bez grafických artefaktů.

Mým cílem teď je retušování dds textur v Photoshopu s dds pluginem. Byl tady zájem o výsledné ortho i nabídky pomocné ruky, aby to netrvalo tak dlouho.

Velikost: Těch 34 dlaždic má na disku 84,2GB (bez overlay vrstvy - protože jako overlay osobně používám X-Europe a myslím si, že většina Xplejnistů taky.) Pokud to, ale uložím na uloz.to tak na tom vydělá jen provozovatel tohoto serveru protože pokud si dobře vzpomenu, tak datový limit pro stažení ZL17 Ortha z Google map mě vyšel na cca 6-8 stovek. (Stahovat v rychlostně a na jeden soubor limitovaném free modu by bylo na dva měsíce času)

Uvítám tedy vaše nápady jak takový balík dat sdílet, případně nějaký efektivní způsob jak si vyměňovat pracovní data.

Pro představu dnes jsem si udělal pracovní kopii, v té smazal vše kromě dds textur a u dvou dlaždic promazal vše kde nebylo co retušovat - zbyly mi tak jen textury na které bude třeba sáhnout.
V +47+16 mi zbylo 34 textur z 216
V +49+18 pak 85 textur z 234 (schválně jsem zkusil nížinou a horskou dlaždici)

Ze zkušeností s Nepálem, kde jsem retušoval na pěti dlaždicích celkem cca 300 textur (horské oblasti jsou tradičně více ovlivněny artefakty mraků) si osobně dělím práci na:
A) jednoduchou - tady většinou stačí otevřít, jednou až třikrát použít healing brush tool a pak zase uložit. Načtení a uložení souboru nvidia dds pluginem tak zabere více času než samotná "práce".
B) středně složitou - tady se už přidává k healing brush klonovací razítko a třeba nějaká práce ovlivněných cestách
C) časově náročnou - to se někdy stane, že je pod mrakem větší oblast a algoritmus PS tak nemá k úspěšné a snadné rekonstrukci dost dat. Obvykle tak 3-6 textur v dlaždici, ale ty bohužel seberou 80% celkového pracovního času potřebného pro retuš celé dlaždice.
D) časově náročnou a zbytečnou - ARC se občas sekne s barvičkama a půlka textury je třeba vyblitá - jde si hrát s křivkama, colour a balance a dalšími nastaveními a ono třeba pak i celou texturu barevně sladíte - jenže ve výsledku k dané oblasti obvykle přilínají další tři textury a ty najít a sladit vše aby to sedělo i s nimi je časově velmi velmi náročné a ve výsledku pak takto upravená textura bije do očí často více než původně vyblitá. Takže do této úpravy se v projektu CZ-SK Ortha moc pouštět nechci. Nejvíce do očí bijí stejně hlavně bílé mraky.

První věc tedy bude hlavně sdílení dat a úložný prostor, kde by si to mohli stáhnout i uživatelé kteří nemají potřebné dovednosti k přiložení ruky k dílu.

Nevím kdo dělal to ZL17 ortho co je na uloz.to a zda sem chodí, ale hodily by se i vzpomínky z dob XP10. Nezdá se, ale jak jsou to kvanta dat (důvod proč ORBX tu Anglii udělal v tak rozplizlém nízkém ZL a u textur zase použil nízkou kvalitu aby snížili výslednou distrubuční velikost a datové toky na vlastním serveru) a i to, že někdo prohlídne a promaže aktuální syrové textury a nechá jen ty s artefakty pro retušování je třeba pomoc a úspora času který může být využit v PS.

Uvítám k projektu jakékoliv návrhy, připomínky, nápady.

Obrázky:
1. Rozsah projektu
2. Vzhled v oblasti bez potřeby úprav
3. Typický artefakt mraku - relativně snadný k odstranění
4. Nízké Tatry - tady je vidět, že mračné artefakty bijí do očí zvláště na vrcholcích kopců
5. Vysoké Tatry - kupodivu bez potřeby velkých zásahů
6. Přechod Ortha na XP11 default terén - vizuálně nejhorší situace "pohled po hranici ortha", ke které ale v praxi většinou nedojde a při pohledu cca 30 až 90° na hranici ortha je hranice skoro nepostřehnutelná hlavně díky velmi podobným barevným tónům XP11 textur.
99194 B / 750 x 542 / Ortho_CZ-SK_xpl.jpg
53163 B / 750 x 422 / ARC_ZL16-normalni.jpg
56393 B / 750 x 422 / ARC_ZL16-artefakt-mraky.jpg
45471 B / 750 x 422 / ARC_ZL16-Nizke_Tatry.jpg
46220 B / 750 x 422 / ARC_ZL16-Vysoke_Tatry.jpg
60379 B / 750 x 422 / ARC_ortho-konec.jpg
 1x  
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Willhelm Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 15:59
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - JM Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 17:00
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - padackar Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 17:49
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Willhelm Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 18:02
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Madvlk Zobrazit celý strom03. 09. 20 v 17:23
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Willhelm Zobrazit celý strom03. 09. 20 v 17:27
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Madvlk Zobrazit celý strom03. 09. 20 v 17:30
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - JirkaK Zobrazit celý strom03. 09. 20 v 17:47
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - JM Zobrazit celý strom04. 09. 20 v 08:15
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Madvlk Zobrazit celý strom04. 09. 20 v 11:49
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Jennik Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 17:05
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - padackar Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 17:54
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Willhelm Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 18:06
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - jazan Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 18:43
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Willhelm Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 19:09
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - JirkaK Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 18:59
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Willhelm Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 19:24
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - jazan Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 20:06
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - JirkaK Zobrazit celý strom02. 09. 20 v 00:00
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Willhelm Zobrazit celý strom01. 09. 20 v 20:22
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - JirkaK Zobrazit celý strom02. 09. 20 v 00:01
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Willhelm Zobrazit celý strom02. 09. 20 v 17:17
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Willhelm Zobrazit celý strom03. 09. 20 v 22:06
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - xWing Zobrazit celý strom03. 09. 20 v 22:10
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - JirkaK Zobrazit celý strom03. 09. 20 v 22:21
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Willhelm Zobrazit celý strom03. 09. 20 v 22:36
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - JM Zobrazit celý strom04. 09. 20 v 08:13
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Willhelm Zobrazit celý strom04. 09. 20 v 08:21
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - demo - Willhelm Zobrazit celý strom04. 09. 20 v 09:04
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - demo - JM Zobrazit celý strom04. 09. 20 v 22:36
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - demo - Willhelm Zobrazit celý strom04. 09. 20 v 22:58
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - demo - dvojan Zobrazit celý strom05. 09. 20 v 08:41
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - problém konverze jpg do dds - vyřešeno - Willhelm Zobrazit celý strom04. 09. 20 v 15:20
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - problém konverze jpg do dds - vyřešeno - JirkaK Zobrazit celý strom04. 09. 20 v 15:30
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Willhelm Zobrazit celý strom02. 09. 20 v 17:34
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - dvojan Zobrazit celý strom04. 09. 20 v 19:17
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - Vačice Zobrazit celý strom05. 09. 20 v 08:44
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - problém třídění dat - Willhelm Zobrazit celý strom08. 09. 20 v 15:09
XP11 projekt ortho CZ-SK ARC ZL16 - problém třídění dat - JirkaK Zobrazit celý strom08. 09. 20 v 16:51
Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ