Nějak jsem se v poslední době trochu rozlítal a momentálně se peru s defaultním FMS XPL11. Chápu, že mě každý bombóňák či érobusák rozseká, ale mně se to líbí Je to tak akorát, abych měl pocit, že lítám celkem reálně (např. vs. FSX GPS) a přitom nemusím strávit před každým letem dvě hodiny přípravou... I takhle mi to zabere obvykle skoro hodinu, než mám všechno nachystané včetně map. Takže, tento dotaz není o tom, co mám používat jiného, než default FMC, ale jak na to 
A teď ten dotaz: Řeším, jak využít funkci VNAV u letadla, které nemá auto throttle... Případně, jak vlastně správně postupovat. Konkrétně Cessna 550 Citation 2. Nebo Dash 8 Q400.
Zatím létám na autopilot jednoduše: Po vzhledu ručně, pak LNAV, plyn podle tabulek na climb výkon, a nechám stoupat na přednastavené rychlosti v režimu IAS dokud nedosáhne požadované výšky a neaktivuje se ALT hold. Pak provedu korekci plynu př. rpm na cruise hodnoty.
Podobně pak klesám na předem zvolené rychlosti tím, že stáhnu výkon. Ale... Tam se mi už stalo, že jsem nedal pozor a po sklesání do zvolené výšky zapomněl přidat výkon, na což mě naštěstí včas upozornil pohled z okna... Navíc, takto provedené klesání zahajuji jen odhadem.
Jak mám správně zahájit klesání s využitím VNAV? Rozumím tomu tak, že zatímco letadlo s A/T prostě ubere plyn a začne samo klesat ve vypočítaném T/D bodě, já jsem dál odkázán na odhad a ruční počty.
Jak mám využít a správně používat VNAV funkci autopilota třeba u FJM Q400? A jak přesně postupovat v momentu, kdy chci zahájit klesání, v jakém pořadí co nastavit a aktivovat? Správně zadané výšky a rychlosti v FMS jsou samozřejmostí, jde mi o postup.
Díky... |
|