Já to dřív s klesáním provozoval víceméně, jak píše Ivo. Výhodou bylo, že mám nainstalovaný na iPadu AirTrack, což je trošku sofistikovanější CDU se spoustou dalších funkcí včetně obrazovek EHSI, EADI apod.
Tam byla výhoda, že to jednak přebralo kompletně funkci autopilota (máš A/T i když ho éro nemá) a má to i moc pěkné zobrazí, kde mimo jiné vidím i end of descent. Takže pokud jsem klesal taky na IAS, tedy předvolenou výšku a rychlost, mohl jsem si ladit konec klesání prostě změnou rychlosti. Při nižší letadlo klesá pomaleji, vyšší může pustit víc z kopce.
https://haversine.com/airtrack/ataglance
Situaci s tím, kdy nevím, jaká bude přibližovací procedura, jsem řešil tak, že buď:
1. Kašlu na x-plane ATC a řeknu si předem, co poletím, třeba podle reálného ATISu a tedy vím, v jaké výšce přesně chci kde být
2. Naplánuji výšku na koncový bod route tak, abych byl ready na víceméně každé přiblížení.
3. Poslouchám XPL ATC, který tě nutí klesat bez ohledu na to, cos plánoval a do výšky, kterou zrovna uzná za vhodnou. Už jsem takhle podle něj docela brousil vrcholky v alpách právě na přiblížení v Innsbrucku.
Nicméně, přišlo mi to jako takový podvod trochu takže teď zkouším lítat jenom s default FMS a znovu se učím. Kdysi jsem to uměl na JustFlight 737, ale je to hoooodně let zpátky (jako třeba 10+) a světe div se, skoro jsem to všecko zapomněl :d
Nicméně, zajímalo by mě, jak tohle provozuje někdo v reálu. Třeba na ATR či Dash 8 a pod. |
|