Kluci děkuji všem zůčastněným za podněty.
Takže modifikace obj a hraní si s různými parametry zatím bez kýženého efektu. Ale zajímavá věc - kromě heliportového pletiva tam mám použitu transparentnost i u zábradlí na lávce k heliportu a tam to XP11 zpracovává korektně.
Takže jsem našel ještě Marginalův starý tutoriál, Blender to už dnes takto nemá, ale principielně:
https://marginal.org.uk/x-planescenery/hangar_tutorial/4-transparency.html
Tam u vybraných ploch zapíná Alpha parametr - ale F9 v aktuální verzi Blenderu a Blender2XP není a ani Alpha parametr nikde nenacházím.
Taky v tutoriálu pro Sketchup:
https://www.youtube.com/watch?v=IWXWeVTbp1o
Je zhruba 2:20 sekce kde to taky probírá - je třeba zapnout Alphe atribut aby XP věděl, že u tohoto objektu se při renderování musí více snažit. Přidat ručně do obj ATTR_alpha mě napadlo jako první ale nikde jsem to nenašel mezi podporovanými ATTR parametry.
Čili ze všeho co jste mi pomohli dát dohromady a co jsem našel usuzuji, že 3x3 pixely mezery jsou asi málo - protože zábradlí s mezerou 8px zobrazuje korektně.
Takže teď můžu zvětšit sekci s pletivem na dvojnásobek a přemapovat plochy.
Zkusit hledat jak mu natvrdo říct, že se má více snažit (Tedy že tam je transparentnost přes Alpha parametr ať už v exporteru nebo jinak.)
V nejhorším případě by asi mělo fungovat jak píše Milan - udělat z toho dva objekty s tím, že v jednom budu mít jen ty trasparentní plochy - koukal jsem teď jak mají ORBX udělaný objekt nemocnice s heliportem v Innsbrucku - jedna budova je to rozdělena na několik modelů - fasáda, střecha a detaily střechy, samotná plocha heliportu, pletivo heliportu (s transparentností). |
|