Já v reálu nelítám, ale na Hovercontrolu se to kdysi probíralo. V reálu údajně při uvedení vrtulníku do autorotace jde kolektiv skoro na podlahu a cyklika se tlačí dopředu, aby se udržela rychlost.
Při uplatnění tohoto postupu ve FS velice rychle klesnou otáčky rotoru a vrtulník spadne jako kámen. Ve FS je vtip v tom, že se kolektiv dá dolů jen trochu, pak se otáčky rotoru i rychlost vrtulníku ustálí a s trochou cviku není problém přistát i bez dojezdu.
Přistání v režimu autorotace se ve FS taky trochu liší. V reálu se např. v USA doporučuje přistání s dojezdem (pokud je místo) z důvodů bezpečnosti. Tj. pilot s vrtulníkem přistává jako s letadlem. Ve FS toto nejde provést s vrtulníkem vybaveným lyžinami, protože to ani po trávě neklouže. Ale například britský Lynx s lyžinami bez problémů jede po trávě i 60kts. Psal to ve fóru Alphasimu autor modelu Lynxu, který je v reálu instruktorem na tomto typu.
Doufám, že se tu nějaký vrtulníkář z reálu objeví a osvětlí nám to
|
|