Teď to ale nebrzdí grafiky, ale právě procesory, single thread rendering je hluboko v kódu. Bez DX12/Vulkanu není prostor to udělat lépe. V P3D LM drží DX11 z pochopitelného důvodu - komerční nasazení, kde se s W10 moc pytel netrhla, ale to se letos mění, i zaryté korporáty, státní správa s ukončením podpory W7 budou přechází na W10, je možné že P3Dv5 už bude DX12, který otvírá možnosti pro kvalitní implementaci multithread renderingu a lepšího využití CPU. MSFS2020 bude 100% DX12, pod jiným grafickým API už MS hry nedělá nějaký pátek, je to součást marketingu pro W10.
Stejně tak X-Plane, Vulkan už jim běží, jen odstraněním režijí OGL driveru získali 5-40% výkonu (nv 5-20, amd 20-40 procent). Nízkoúrovňové api, kde už do toho nekecá tolik driver je znát a to zatím nejsou žádné optimalizace pro multithread.
S dobrým využitím multithreadingu bude výkon několikanásobně lepší než co známe z FSX/P3D a XP.
Počítání letového modelu, se rozebíralo na nějako XP konferenci, je to jedna z mála věcí, kterou už dnes umí XP oddělit a počítat samostatně v jiných vláknech. Vícejádrové CPU tak zvládnou spočítat více AI provozu bez dopadu na výkon. A při nějakém 20ms času na generování snímku zabírá výpočet letového modelu 2-3ms. Tzn jen nějakých 10% času. |
|