Samozřejmě do hlavy vývojářům toho nového MS FS nevidím, ale jsem si zcela jistý, že pokud to MS nechá otevřené pro add-ony a bude to mít použitelný letový model, tak bez ohledu na původní záměr MS ta komunita zákonitě vznikne. Neříkám, že začnou lidi houfně přecházet od X-plane, to asi ne, ale jelikož se rodí stále noví a noví lidé, mezi kterými je zase další generace potenciálních letců, nezatížených X-planem nebo Preparem, tak celkem jistě když budou vybírat svoji první platformu, tak už jen ten vizuál jich velkou část natáhne k MSFS. A díky tomu, že to pojede i na konzolích, tak potenciální množství uživatelů bude ještě vyšší. No a v okamžiku, kdy se prodá dostatek kopií, nepochybně si některá z firem tvořících add-ony řekne, proč bysme nemohli jako první přinést exkluzivně třeba nějaký detailně zpracovaný dopravák? Až bude taková firma jedna a add-ony se budou prodávat, nepochybně se přidají další a další. Takže celé je to jen o tom, jak moc to MS nechá otevřené pro add-ony a jaké případně stanoví podmínky pro vývojáře, protože se dá očekávat, že přidávání add-onů bude probíhat přes obchod MS. Takže celé to bude záviset na rozhodnutí MS, jak moc to nechá otevřené. Pokud dostatečně, aby si tam lidi mohli přidat letadla takové úrovně, jaké tam defaultně určitě nebudou, tak s takovým vizuálem je ten projekt odsouzen k tomu, aby uspěl a my se tady zase budeme moci v klidu hádat, zda je lepší MSFS nebo X-plane Naopak pokud se to MS rozhodne víceméně uzavřít a prodávat jako hotovou nerozšířitelnou hru, tak to bude jen jednorázový projekt, který komunitu nevytvoří. Ale jak jsem psal, z důvodu zvoleného názvu MS flight simulátor jsem mírně optimistický. Pokud by totiž MS chtěl jen vytvořit jednorázový projekt, jako kteroukoliv jinou hru, tak mohl použít jakýkoliv jiný název odkazující na létání, protože zkušené uživatele skutečných simulátorů samotný název nepřesvědčí a novým nezkušeným u arkády bude úplně jedno, jak se to bude jmenovat. |
|