| | DCS L-39 Albatros - predny podvozok, zatacanie 16. 6. 2016 / 05:46 | |
| | Děkuji za kladné hodnocení, na jehož základě přihodím ještě něco o Albatrosích brzdách:
V útrobách své choré paměti jsem vykutal, že výše probíraný diferenciál brzd měl Systémové označení 'Hb12' a mezi lidem mechanickým byl přezdíván 'Kaplička'. Principiálně šlo o dva ventily, pro pravou a levou brzdu, vedle sebe, na které shora tlačila kulisa pohyblivá na svislé ose. Pilot, prostřednictvím lanka v lanovodu, přes zajímavé soupáčí (o tom dále) stlačoval onu kulisu na zmíněné ventily. Kulisa byla příslušně vykrojená a krátkým táhlem spojená s pedály zadní kabiny. Ano, technici již vědí - kulisa se otáčela svázána s pedály a její vykrojení určovalo, která brzda bude brzdit méně a která víc. Když se k tomu šikovně zacházelo s plynovou pákou, éro jelo, kam jen libo. A věřte, že piloti s tím dokázali dost divoké věci. Říká se, že i couvat, ale to je bajka, tomu nevěřte .
Musím končit - povinnost vola.... ehm, volá.... Práce nepočká.
Pokud Vás to zajímá, hoďte sem příslušnou poznámku a já budu pokračovat tou slíbenou 'chytrou pákou' na Kapličce.
Letu zdar! |
| |
|