| | DCS L-39 Albatros - predny podvozok, zatacanie - ERATA !!!! 18. 6. 2016 / 09:29 | |
| | Protože chci dále šírit osvětu mezi lid letecký, vyštrachal jsem příručky a jsa zahanben svou chabou pamětí, jsem nucen uvést některá, výše dříve uvedená tvrzení, na pravou míru:
1. Kaplička (diferenciál brzd) nebyla Hb12 ale Hf12 - o značení hydraulických okruhů snad již brzy.
2. Elektrická zástrčka na ní nebyla spojena se spínačem zatížené přední podvozkové nohy. K blokování brzd při zvednutém předním kole sloužily dva elektroventily spolu se dvěma ventily přepínacími. Všechny čtyři jsem nejednou montoval. Je ostuda, že jsem na ně zapomněl.
3. Automatické brzdění při zatahování podvozku ale Kaplička zajišťovala. Nikoliv však elektricky, ale čistě hydraulicky. Pro tento účel do ní byl přiveden tlak z okruhu zatahování podvozku, který ji určitém úhlu zatažení podvozku aktivoval (pozor, nikoliv napájel tlakem - k tomu použila svůj okruh brzd). Po snížení tlaku v okruhu pro zatažení, tedy po zatažení a zamčení podvozkových noh, se brzdy uvolnily.
Omlouvám se za přechodné zmatení a slibuji, že nadále budu svá tvrzení raději konzultovat s příručkami.
Letu Zdar!
Vladimír Steffan |
| |
|