FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 22. 11. 2024, svátek má Cecílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG 737-800 - Descent path unachievable Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG 737-800 - Descent path unachievable   2. 6. 2016 / 15:59
Rychlokvaška
Aaaa, teď koukám, že jádro pudla je trošku jinde Ne klesání na letiště jako takové, ale závěrečný sestup při IGS 25 přiblížení...

Tak to je jiná, to už je trošku vyšší dívčí a vyžaduje to trochu plánování. V prvé řadě, když se koukneš na vertikální profil LSGS IGS 25 přiblížení, najdeš tam u hodnoty GP (GlidePath) čísílko 6.00º. To už není z hlediska strmosti sestupu žádná prdel, obecně mají tyhle kategorie letadel standardně maxima kolem 4º, pro cokoliv vyššího je obvykle nutná speciální certifikace letadla (a autorizace aerolinky). I London City má "jen" 5.5.

Takže 6º... čím rychleji poletíš, tím větší budeš potřebovat descent rate (V/S) abys s tím profilem držel krok. Klesání a brždění zároveň nikdy nejde moc dobře dohromady Jen pro orientaci - z bodu ALETO (platform altitude 16.000ft) máš necelých 25nm do dobu dotyku, který je v cca 1600ft. Výškový rozdíl 14.400ft.
- Při clean rychlosti (bez klapek, řekněme 210kt, záleží na tvé hmotnosti) urazíš každou minutu 3.5nm. Tvoje nutná descent rate, abys držel krok s profilem, bude cca 2.000fpm. To je cca rate, který dosáhneš při IDLE výkonu. Zpomalení nutné pro vysunutí mechanizace tedy nečekej, i se speedbraky a podvozkem venku (mimochodem, velmi účinná brzda, která se taky používá často, když člověk honí profil) to není moc realistický. Dopraváky jsou v čisté konfiguraci hodně slippery. Tak to začneme trochu "špinit".
- Při klasické low drag approach rychlosti 160kt (flaps 15 na 757/767, nevím co používáte na 737) urazíš každou minutu cca 2.7nm. To už je sympatičtějších 1.500fpm, kterých ale pořád dosáhneš horko těžko bez speedbraků a nezapomeň, že budeš potřebovat dál zpomalovat.
- Gear down Flaps 20 konfigurace a rychlost 160kt (opět uprav pro potřeby 737) bude mnohem lepší varianta. Pořád ale tak tak na hraně - speedbrakes možná budeš pořád potřebovat (to není pro klapky žádnej med, my máme omezení např. max pro Flaps 20 a při 1.500fpm vím, že to bude i na IDLE pořád utíkat), navíc seš v horách, vítr mění často směr, máš stoupáky a padáky se kterýma se musíš poprat, termiku, turbulence, to všechno je pak problém řešit s rychlostí, nezapomeň, že musíš dál zpomalovat při tom sestupu pro finální landing flaps.
- Já osobně bych to celý letěl na final approach konfiguraci Gear Down Flaps 30 (vy máte jestli se nepletu ještě Flaps 40) a na Final Approach Speed - řekněme 130kt podle hmotnosti. Těch cca 1300fpm nutného rate je ale hraničních a myslím si, že spedbraky budou stejně nutný pro to, abys to neletěl celý na idle - což není nejlepší nápad pro případný goaround (pomalý náběh výkonu z idle) - pro to ona speciální certifikace/autorizace.

S tímhle v myšlenkách při přípravě na briefing bych si osobně připravil FMC následovně:
- Sestup až po přiblížení po FAPu je OK, žádný problém. Když dodržíš výšky od GS603 níže, dodržíš i všechny před s dostatečným odstupem od terénu. LEGS page bych tedy po pravé straně nechal bejt, nebo i promazal.
- GS602 210/17000A (zbývá ti 16nm do ALETO, abys stihl zpomalit)
- GS603 180/17000A (zbývá ti 8nm do ALETO na zpomalení ze 180kt na 130kt a vysunutí podvozku a plných klapek, taky celkem OK)
- ALETO 130/16000
A prostě bych to pak letěl celý na plné přistávací konfiguraci a dolaďoval speedbrakes (řekněme, že to mám povolený Boeingem, aerolinkou a úředníkem).
Pokud by to nestačilo, tak se vůbec neboj dát si třeba už GS603 na 130/17000A a zpomalovat ještě dřív. Není nic horšího, když ti utíká rychlost, máš na motorech idle a před sebou perspektivu, že musíš dál vysouvat mechanizaci a přitom držet profil sestupu.
Až do ALETO by si s tím měl VNAV poradit snadno. Pokud to chceš letět na FLCH, tak bych se snažil být na těch 17.000 raději dřív a pak začal brzdit. Když nemusíš klesat a zároveň zpomalovat, život je vždycky jednodušší

Jinak ještě jeden FMC tip - když zadaš do LEGS constraint jen k ALETO a smažeš zbytek předtím, FMC ti spočítá, v jaké výšce a rychlosti bude v těch bodech před tím a zobrazí to trochu menším fontem. Když se ti na tom něco nelíbí, tak mu to tam dej natvrdo. Např. GS602 ti bude ukazovat 240/20000 (tipuju). Tak mu tam dej natvrdo třeba 210/18000 (bez A), čímž ho donutíš zklesat dřív a zbytek poté (GS603 po ALETO a příprava do plné konfigurace) pak bude brnkačka.

Tak zkus a dej vědět.
81766 B / 737 x 550 / IMG_0874.jpg
 
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Maverick24 Zobrazit celý strom30. 05. 16 v 12:36
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Tragédie v JRD Zobrazit celý strom30. 05. 16 v 12:49
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - FSPilot Zobrazit celý strom30. 05. 16 v 12:56
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Maverick24 Zobrazit celý strom30. 05. 16 v 13:10
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - FSPilot Zobrazit celý strom30. 05. 16 v 13:24
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Maverick24 Zobrazit celý strom30. 05. 16 v 13:30
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Luděk Ch. Zobrazit celý strom31. 05. 16 v 08:26
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - JendaBenda Zobrazit celý strom31. 05. 16 v 16:08
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Maverick24 Zobrazit celý strom31. 05. 16 v 20:43
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - JendaBenda Zobrazit celý strom31. 05. 16 v 23:00
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Maverick24 Zobrazit celý strom01. 06. 16 v 07:38
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - JendaBenda Zobrazit celý strom01. 06. 16 v 07:54
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Maverick24 Zobrazit celý strom01. 06. 16 v 08:12
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - JendaBenda Zobrazit celý strom02. 06. 16 v 11:33
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Latom Zobrazit celý strom02. 06. 16 v 13:45
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - JendaBenda Zobrazit celý strom02. 06. 16 v 14:07
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Rychlokvaška Zobrazit celý strom02. 06. 16 v 15:59
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - JendaBenda Zobrazit celý strom02. 06. 16 v 16:07
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Latom Zobrazit celý strom02. 06. 16 v 17:50
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Maverick24 Zobrazit celý strom02. 06. 16 v 17:56
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - JendaBenda Zobrazit celý strom06. 06. 16 v 22:32
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Maverick24 Zobrazit celý strom06. 06. 16 v 23:17
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - JendaBenda Zobrazit celý strom07. 06. 16 v 09:17
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Fabo™ Zobrazit celý strom10. 06. 16 v 15:31
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - JendaBenda Zobrazit celý strom10. 06. 16 v 20:19
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Rychlokvaška Zobrazit celý strom31. 05. 16 v 22:08
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Zdenda Zobrazit celý strom31. 05. 16 v 22:25
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Rychlokvaška Zobrazit celý strom31. 05. 16 v 22:34
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Latom Zobrazit celý strom01. 06. 16 v 20:26
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - FSPilot Zobrazit celý strom01. 06. 16 v 22:12
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - kuma Zobrazit celý strom31. 05. 16 v 23:52
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Algy Zobrazit celý strom01. 06. 16 v 00:21
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Tragédie v JRD Zobrazit celý strom01. 06. 16 v 08:51
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Algy Zobrazit celý strom02. 06. 16 v 00:25
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Tragédie v JRD Zobrazit celý strom02. 06. 16 v 09:27
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Rychlokvaška Zobrazit celý strom02. 06. 16 v 16:29
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - milo Zobrazit celý strom07. 06. 16 v 02:17
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Maverick24 Zobrazit celý strom01. 06. 16 v 07:53
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Rychlokvaška Zobrazit celý strom02. 06. 16 v 19:18
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - happypetr Zobrazit celý strom02. 06. 16 v 19:54
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - kuma Zobrazit celý strom03. 06. 16 v 09:04
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - Zdenda Zobrazit celý strom03. 06. 16 v 09:33
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - FSPilot Zobrazit celý strom03. 06. 16 v 10:33
PMDG 737-800 - Descent path unachievable - leonell Zobrazit celý strom01. 06. 16 v 21:38
Gonzo
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ