Abych nezapomněl - ona 3 times rule je takovej konstatní mentální proces v klesání a na přiblížení.
- Kouknu na výškoměr, mám třeba FL220. Krát tři potřebuju 66 majlí + nějakých 15 na zpomalení. Mrknu na PROG page v FMC kolik mi zbývá na letiště. Pokud míň, zvýším rychlost klesání, obvykle nejdřív zvýšením dopředné rychlosti, speedbrejky mají čas Pokud víc, zatím to nechám bejt, v nižších výškách posunu thrust levers trochu dopředu (zvýšení výkonu má za výsledek snížení rychlosti klesání), nebo použiju nižší V/S než je aktuální.
- Kouknu na PROG page v FMC, zbývá mi 45 NM na letiště. Děleno třemi je 15. Pokud jsem +/- v 15.000ft, je to OK. Pokud ne, viz výše.
- Jsem ve FL250 a řídící mi dá "descent FL160, reach by MAY". 25-16 je 9, x 3 = 27. Kouknu jak daleko je MAY VOR....20NM. Tak zvednu rychlost a vysunu speedbrejky, abych to stihl.
- Letím standardní ILS přiblížení a podle DME mi zbývá 9NM. Děleno 3...měl bych být cca ve 3000ft. Pokud jsem, zachycená G/S je správná a jsem na profilu (ono to není úplně přesně 3, ale to je detail).
Atd... |
|