FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 6. 10. 2024, svátek má Hanuš Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění Jeden příspěvek | Celý strom
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění   9. 6. 2015 / 13:39
Kachna   
Už jsem to tady v historii někdy psal, takže to můžete vyhleat, ale ve zkratce.

Pokud máte vrtulový páky v praporu, tak moc dopředu pojiždět nebudete. Vrtule vytváří minimální tah a mají minimální odpor. Při pojiždění se vrtule dává na 100 otáček (beru v potaz velký letadla, který znám). POjiždění se provádí pohybování plynové páky mezi pozemním a letovým volnoběhem, tady v Beta range, někdy nazývané jako Fuel Governing mode. V tomto režimu jetě motor nemá dostatečný výkon roztočit vrtuli na 100%, tudíž je zde fixně nastavený úhel nastavení vrtule k poloze plynový páky a motor drží otáčky na zvolené hodnotě (např. u ATR -500/600 series 70,8% NP) Jakmile se plynovou pákou blížíte k letovému volnoběhu, motor dostává dostatek výkonu k tomu, aby udržel 100% otáček vrtule a pak nastupuje přechodové období a pitch control, kdy otáčky vrtule odpovýdají zvolené hodnotě polou vrtulové páky, nebo počítačem. Pokud jste v beta módu, tak poloha vrtulové páky nemá vůbec žádný vliv na polohu nastvení vrtule, krom praporu. (dokonce se to na staré ATRce testuje).

Další možností je řízení, které měly třeba Il-18 a An-24, 26, kde motor točil nominál a ovládalo se nastavení polohy vrtulí.

Co jsem se nachomejt okolo Beeche (jako divák), tak tam je jedna páka navíc, která nastavuje volnoběh ( já si myslím, že funguje i jako výšková korekce). A tou se většinou řídí pojíždění a na vzlet se dává dopředu,a by měli max. možný výkon na vzlet.

Rád bych vyvrátil, co tady napsal Lowmick. Dávat vrtuli do polohy pod letový volnoběh je velmi nebezpečné. Vrtule jde do beta řízení, na jemný úhel nastavení a dochází zde k reverznímu tahu (pokud si složíte vektorový trojúhelník). Tento režim je nebezpečný a může způsobit destrukci motoru, vrtule, nebo i uložení motoru, potažmo konstrukce letadla. Na velkých letadlech jsou zařízení, které zabraňují přesunout plynové páky pod letový volnoběh a tím dostat vrtuli do beta módu během letu.

Z toho plyne, že na zemi se pojíždí změnou tahu, který dělá vrtule změnou úhlu nastavení a motor drží požadované otáčky motoru, aby se vrtule nesesypala. Celá tato evoluce se tvoří povětšinou polohou plynových pák.
 
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Maverick24 Zobrazit celý strom08. 06. 15 v 15:12
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Pips Zobrazit celý strom08. 06. 15 v 15:37
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Maverick24 Zobrazit celý strom08. 06. 15 v 16:05
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Pips Zobrazit celý strom08. 06. 15 v 16:26
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Fabo™ Zobrazit celý strom08. 06. 15 v 16:58
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Maverick24 Zobrazit celý strom08. 06. 15 v 17:08
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Fabo™ Zobrazit celý strom08. 06. 15 v 17:15
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Ciki Zobrazit celý strom08. 06. 15 v 23:01
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Fabo™ Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 01:28
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Koprik Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 03:16
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Kachna Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 13:19
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Maverick24 Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 07:28
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Pips Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 08:30
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Lowmick Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 11:10
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Kachna Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 13:39
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Lowmick Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 13:49
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Maverick24 Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 15:19
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Lowmick Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 16:09
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Maverick24 Zobrazit celý strom10. 06. 15 v 11:25
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Fabo™ Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 20:01
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Fabo™ Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 20:11
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Kachna Zobrazit celý strom11. 06. 15 v 19:19
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Fabo™ Zobrazit celý strom12. 06. 15 v 00:37
Použití propeler levers u dvoumotorového turbopropu při pojíždění - Lowmick Zobrazit celý strom09. 06. 15 v 11:07
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ