Náhodou jsem narazil na zajímavý příspěvek v diskuzním fóru A2A:
http://a2asimulations.com/forum/viewtopic.php?f=108&t=41824
Na prvním příspěvku můžeš vidět, co s tím joystickem myslím. Cessna může točit s volantem +-90° na každou stranu a můj joy může max. 30° na strany. Tzn., že řízení křidélek je pro mě 3x citlivější, než v reálu. Fyzické vlastnosti joysticku prostě nezměním. Pokud jsou ty odchylky malé - v případě toho zlína nebo helipotvory (schválně si změř, jak moc ve stupních se vychyluje řízení ve vrtulníku nebo v tom zlínu a jak moc tvůj joystick)- tak se to dá doladit do dokonalosti změnou linearity řízení.
Pokud jde ale o 300% nárůst cistlivosti, tak to můžeš dát dohromady jen buďto nějakou softwarovou úpravou, která mi při plné výchylce joye dá jen řekněme 40% výchylky, kterou bude číst sim a nebo omezit max. výchylku řízení v simu.
Tohle X-Plane neumí a proto je to pro mě nelítatelné obzvlášť v prostředí, kde to neletí ideálně rovně jako v FSce. Když letím reálnou cessnou, tak dělám drobné opravy milimetrovými pohyby řízení. Při té citlivosti řízení se pak dostávám do oblasti, kterou prostě s potenciometry a standardním joystickem nelze dosáhnout. Halové sondy s ultrapecizním mechanismem by to možná mohly řešit, ale to je pro takové poučití, snad uznáš, řešení na hlavu... To radši zainvestovat do pořádného HW pro konkrétní typ.
Tento jednoduchý matematicko-fyzikální fakt prostě nezměníš ani kdyby ses nahlavu stavěl. To nemá s nastavením joysticku ani mojí tvrdohlavostí vůbec nic společného. Jediná moje tvrdohlavost byla v pár měsíčním úsilí při hledání možností, jak toto provést, abych si ten sim moh vychutnat na místo boje s letadlem, aby letělo aspoň na chvilku rovně.
Tímto končím v tomhle stromě. |
|