No, pokud jsem to pochopil já, tak je to narážka na letový model FSX, ze kterého tak nějak vyplývá (a ti, co zažívají vývrtky při svém reálném létání to dokládají), že pohyb, který předvádí FSX je "vývrtce" přece jen vzdálen. Na rozdíl od XPL, kde je to (prý) realitě znatelně blíž.
Nemám FSX ani XPL a tak nemohu přispět do mlýna, ALE možná bych nic nepsal ani tak, protože naopak můj názor je, že vývrtku, kdy především v krátkém sledu na tělo působí přetížení různé intenzity a různých směrů, pocit, kdy se točí všechno kolem (a ne jen pohled dopředu v omezeném zorném poli, jakobych se na svět díval skrz štěrbinu poštovní schránky), kdy orientaci před vybráním usnadním zakloněním hlavy (kde ve FSn/XPL, i když bych měl 3 monitory, nevidím nic než strop) - tak tohle by mi mohl zprostředkovat jen sofistikovaný simulátor v projekční kouli umístěné v kardanově závěsu na centrifuze, schopné rychle vyvinout přechod z -1g do +3,5g a zpátky... no a to si málokdo z nás dokáže pořídit.
Takže - jakákoliv simulace akrobacie je velmi zjednodušena a omezena u kteréhokoliv z nám dostupných simulátorů - a proto nemá smysl se tady hádat o to, jestli letový model A je fyzikálně věrnější, než model B. |
|